چند روش برای درمان درد موضعی دست

دست یکی از مهم ترین اعضای بدن ماست. در طول روز از دست هایمان استفاده های زیادی می کنیم. موقع غذا خوردن دست ها به ما کمک  می کنند تا لقمه ای را در دهان خود قرار دهیم. در زمان رانندگی دست ها به ما کمک می کنند تا حرکت خودرو را کنترل نماییم. اگر دست نداشتیم برای هر کاری محتاج دیگران بودیم. روزی هزاران بار باید برای داشتن موهبت دست خدا را شاکر باشیم. دست ها نیز مانند دیگر اعضای بدن ممکن است مشکلاتی را تجربه کنند. در این مطلب می خواهیم در مورد روش های مختلف درمان درد دست ها صحبت کنیم. البته که هر دردی علتی دارد. و باید علت اصلی مشخص شود. با برطرف شدن علت درد می توان دوباره دست هایی سالم داشت. اما روش های زیر می توانند در بسیاری از موارد درد موضعی که در دست ها ایجاد می شود را از بین ببرند.

 

استفاده از کمپرس آب گرم

از قدیم برای درمان و تسکین درد در بسیاری از نواحی بدن از کیسه های آب گرم استفاده می شده است. کمپرس آب گرم و یا در کل گرم کردن ناحیه تا حد زیادی درد را از بین می برد. اگر یک کیسه آب گرم دارید می توانید آن را پر از آب گرم کنید. سپس آن را در ناحیه ای که درد می کند قرار دهید. دقت کنید که کیسه بیش از حد داغ نباشد و باعث سوختگی پوست نشود. خواهید دید که گذاشتن این کیسه گرم چقدر درد را تسکین می دهد. اگر کیسه آب گرم ندارید می توانید یک حوله را گرم کنید و در این قسمت قرار دهید. اگر در فصل زمستان هستید مدتی حوله را روی شوفاژ یا بخاری بگذارید تا گرم شود. سپس حوله گرم را دور ناحیه ای از دست که درد می کند قرار دهید. همچنین می توانید یک پارچه تمیز را با اتو گرم کنید و با آن ناحیه دردناک را گرم نمایید. این کار حداقل تا مدتی درد را از بین می برد و شما را آرام می کند.

 

آستین طبی

می توانید از محصولات ارتوپدی استفاده کنید. یکی از این محصولات آستینهایی هستند که به شکل یک پارچه از انگشت تا آرنج و یا کوچک تر در بازار موجود هستند. در داروخانه ها می توانید یکی از این آستینها را تهیه نمایید. مدتی آن را بپوشید تا درد تسکین پیدا کند.

 

استفاده از روغن سیاهدانه

یکی از بهترین روغن های گیاهی برای درمان درد موضعی روغن سیاه دانه است. سیاه دانه طبیعتی گرم دارد و می تواند باعث شود جریان خون در ناحیه بهتر شود و درد تسکین پیدا کند. بهتر است از روغن های طبیعی سیاه دانه به جای نمونه های شرکتی استفاده کنید. هر شب موضع دردناک را با روغن سیاه دانه چرب کنید. سپس به آرامی این ناحیه را ماساژ دهید. همان لحظه احساس گرما خواهید کرد و این نیز خود می تواند کمی از درد بکاهد. برای حصول نتیجه بهتر می توانید پس از ماساژ سیاهدانه این قسمت را با پارچه ببندید.

 

عرق النساء

یک داروی گیاهی و بسیار عالی دیگر عرق النسا است که می توانید از عطاری ها تهیه کنید. این دارو ترکیبی از روغن های گیاهی مختلف است که می توانند از درد کم کنند. این روغن ها به اندازه لازم با یک دیگر ترکیب شده اند و می توانند باعث کاهش درد و یا از بین رفتن آن شوند. می توانید ناحیه دردناک را با این داروی بسیار عالی بمالید.

 

حرکات کششی دست

یکی از مهم ترین دلایل پیدایش درد در بسیاری از نواحی بدن بی حرکتی است. اگر فعالیت زیادی در طول روز ندارید در معرض پیدایش بسیاری از دردها هستید. می توانید با حرکات کششی دست کمی از درد خود کم کنید. البته که این حرکات باید به صورت مستمر و همیشه انجام شوند. این که تنها مدتی ورزش کنید نمی تواند تضمین کند که هیچ زمانی درد نداشته باشید. از همین حالا زیر نظر یک پزشک حرکات کششی را به صورت منظم شروع نمایید.

 

طب سوزنی

یک روش بسیار کاربردی دیگر که به خصوص در مورد دردهای موضعی می تواند به شما کمک کند انجام طب سوزنی است. طب سوزنی یک علم پزشکی است که مشکلات زیادی را درمان می کند. با یک جست و جوی اینترنتی می توانید آدرس یک کلینیک طب سنتی را نزدیک خود پیدا کنید. طب سنتی باید چند جلسه انجام شود تا متوجه کم تر شدن درد خود باشید. در بسیاری از موارد و دلیل ها طب سنتی درد را از دست شما برمی دارد.

 

آب درمانی و استخر

اگر به استخر بروید خواهید دید که خیلی ها تنها برای درمان به آن جا آمده اند. خیلی ها برای درمان درد در نواحی مختلف بدن در استخر راه می روند. و یا زیر آب حرکات نرمشی انجام می دهند. این کار می تواند درد را کم کند و یا به کل از بین ببرد. وقتی در زیر آب حرکتی را انجام می دهید این حرکن بسیار نرم و آرام انجام می شود. به صورتی که فشاری به ماهیچه های شما وارد نمی شود. این حرکات را می توانید در داخل جکوزی نیز انجام دهید. حرکات ورزشی و گرمای آب هر دو در کنار هم می توانند درد را از بین ببرند.

 

عمل جراحی

اگر روش های فوق و یا خیلی از داروها باعث نشده تا درد دست هایتان از بین برود ممکن است یک علت اساسی تر وجود دارد. با از بین بردن دلیل درد از شر درد برای همیشه رها خواهید شد. خیلی از دردهای مستمر و جدی نیاز به یک عمل جراحی دارند. ممکن است یک استخوان دست شما دچار ایراد فنی شده است. پزشک با عکس برداری می تواند تشخیص دهد و در صورت نیاز برای شما عمل جراحی را توصیه نماید.

[ بازدید : 8 ]

[ شنبه 20 خرداد 1402 ] 12:50 ] [ مژده ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]