نگاهی کلی به زندگی جفری بزوس مالک آمازون

اگر در مورد ثروتمند ترین افراد دنیا تحقیق کرده باشید به طور حتم نام مالک آمازون را در بین آن ها دیده اید. در این مطلب می خواهیم نگاهی اجمالی به زندگی نامه جف بزوس بیندازیم و زندگی او را مورد بررسی قرار دهیم. شخصی که توانست با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به درآمدی نجومی برسد.

 

او در 12 ژانویه 1964 میلادی به دنیا آمد. زندگی اش در کودکی بسیار سخت بود. تنها یک ساله بود که پدر و مادرش از یکدیگر طلاق گرفتند. مادرش با یک مرد کوبایی ازدواج کرد. مردی که جف را به فرزند خواندگی گرفت. او زیر دست ناپدری بزرگ شد اما ناپدری اش مرد زحمت کش و خوبی بود و جف نیز هرگز از او بدی نگفته است.

 

جفری با پدر بزرگش یعنی پدر مادرش رابطه ای بسیار صمیمانه داشت. تا جایی که دوست داشت تمامی تعطیلات تابستان را با پدربزرگ بگذراند. پدربزرگ یک مزرعه داشت و به جفری اجازه می داد تا اسب ها را تمیز کند، غذایشان را بدهد و برخی از کارهای این چنینی را انجام دهد. هدفش هم این بود تا او را سرگرم کند و مسئولیت پذیری را به وی بیاموزد. جف حتی پس از گذراندن دوره تحصیلی و بزرگ تر شدن نیز این ارتباط را با پدربزرگ حفظ کرد.

 

جف به تعمیرات و امور فنی علاقه زیادی داشت. دوست داشت تا وسایل الکترونیکی را باز کند و دوباره آن ها را سرهم کند. دوست داشت تا هر وسیله الکترونیکی را باز کند تا بداند داخلش چیست و چطور کار می کند. این یکی از علاقه مندی های جدی وی بود و بعدتر نیز باعث شد تا این علاقه مندی را جدی بگیرد و الکترونیک بخواند.

 

در زمانی که جف فروشگاه اینترنتی آمازون را راه انداخت فروشگاه های اینترنتی این قدر زیاد نبودند. در آن زمان اینترنت نیز این قدر همه گیر نشده بود. جف پیش بینی کرد که در چند سال آینده زندگی مردم وابسته به اینترنت می شود. به همین خاطر دانست که خرید از فروشگاه های اینترنتی یکی از کارهایی است که می شود رویش سرمایه گذاری کرد. این آینده نگری جف باعث شد تا صاحب اولین و بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی با این همه دسته بندی و تنوع کالایی شود.

 

او در حالی که فقط سی سال سن داشت فروشگاه آمازون را راه اندازی کرد. در آن زمان سرمایه اش نیز آن قدری نبود تا بتواند یک دفتر کار بزرگ و حرفه ای داشته باشد. البته که آدمی هم نبود که این جور چیزها آن قدری برایش مهم باشد. اولین دفتر کارش گاراژ خانه اش بود و راه اندازی آمازون را از همین مکان شروع کرد. چیزی که بعدتر نیز همیشه در موردش صحبت کرده است و افتخار کرده که از صفر شروع کرده و به هر چیزی رسیده هم نتیجه تلاشش بوده است.

 

او ابتدا در سایت آمازون تنها کتاب عرضه کرد. بله آمازون فروشگاه اینترنتی کتاب ها و مجلات بود و اتفاقا هم حتی در اوایل شروع به کارش نیز فروش خوبی کرد. خود جف نیز فکر نمی کرد که حتی از همان روزها و سال های اول بتواند خوب بفروشد. هیجان فروش آنلاین باعث شد تا تصمیم بگیرد هر روز دسته بندی ها را بیشتر کند و کالاهای قابل فروش را بیشتر و بیشتر کند. پس از کتاب دسته بندی هایی مثل لباس و لوازم خانه را نیز به آمازون اضافه کرد و هر دسته را پر از کالاهای متنوع کرد. تنوعی بسیار بالا آن قدر که خرید را راحت تر کند.

 

آمازون در حالی شروع به کار کرد که رقابت در بین فروشگاه های اینترنتی به شدت امروز نبود. بدیهی است که اگر چند سال بعد ایده آمازون به ذهن جف می رسید کار بسیار سخت تر می شد. شاید هم تا آن زمان فرد دیگری با راه اندازی یک فروشگاه دیگر می توانست جای او را بگیرد.

 

در سال 1993 با مکنزی توتل ازدواج کرد. در سال 1992 آقای بزوس برای استخدام چند نیرو آگهی استخدام داد. افراد زیادی رزومه فرستادند و رزومه های زیادی هم ارسال شد. مکنزی برای مصاحبه کاری به آمازون آمد و اتفاقا هم خود جف با وی مصاحبه کرد. جف بسیار در مورد این مصاحبه صحبت کرده است و گفته که زمانی که مکنزی را دید او را از جنبه های مختلفی آنالیز کرده است. در موردش این طور می گوید که زمانی که مکنزی صحبت می کرد پیش خودم می گفته چه زن دانا، زیرک، باهوش و جذابی است. او تمامی ویژگی هایی که من دوست دارم را دارد. البته در آن زمان جف این موضوع را نگفت و حس خوبش را بعدتر با مکنزی در میان گذاشت. اتاقی که مکنزی در آن کار می کرد نزدیک به اتاق جف بود. جف مرتب به مکنزی سر می زد و به بهانه های مختلفی با او خوش و بش می کرد. بعدتر این رابطه آن قدری جدی شد که در سال 1993 با هم ازدواج کردند.

 

جف و مکنزی 25 سال با هم زندگی کردند و زندگی خیلی خوبی هم داشتند. مکنزی 3 پسر به دنیا آورد. آنها یک دختر چینی را نیز به فرزند خواندگی گرفتند چون دوست داشتند دختر هم داشته باشند. دلیل طلاق جف و مکنزی نیز خیانتی بود که جف انجام داد. او با یک مجری خبری به نام لورن سانچز وارد رابطه ای عاشقانه شد. رابطه ای که باعث فروپاشی زندگی عاشقانه اش شد. مکنزی پس از طلاق سهم خود را گرفت و جالب است بدانید که وارد کارهای خیریه شد. او به خیریه بیل گیتس و ملیندا پیوست و پول زیادی را در اختیار این خیریه قرار داد. در حال حاضر جف و سانچز با یکدیگر رابطه دارند و خبری در مورد ازدواج آن ها نیز منتشر نشده است.

[ بازدید : 7 ]

[ شنبه 11 شهريور 1402 ] 13:00 ] [ مژده ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]